زیارتگاه حضرت ایوب(ع)
پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


زیارتگاه حضرت ایوب(ع)
زیارتگاه حضرت ایوب(ع)
این زیارتگاه در3/5 کیلومتری روستای دم افشان (٣٠ کیلومتری شهر مرودشت) واقع شده است هم اکنون در حال بازسازی مرمت می باشد  و در طی سال پذیرای تعداد زیادی زائر می باشد که از همه جا برای زیارت و سیاحت به این مکان مقدس سفر می کنند.خصوصا در ایام ماه محرم (عاشورا) دسته های زنجیر زنی و سینه زنی در این مکان جمع می شوند و به عزاداری می پردازند.
در این بقعه چشمه ایی وجود دارد که مردم اعتقاد دارند آب آن شفابخش است و برای تبرک می نوشند و یا از آن چای درست می کنند و می خورند و همچنین برای خوردن به خانه های خود می برند.
درختان سرسبز و سکوبندی سیمانی در کنار بقعه منظره زیبایی را به این زیارتگاه داده است و همچنین قرار گرفتن در دل کوه باعث می شود هر بیننده ایی مجذوب آن شود.
 قبرستان بزرگی در اطراف بقعه می باشد که ساکنان روستاهای اطراف زیارتگاه  ،اموات خود و  را در این محل به خاک می سپارند و در عصر پنجشنبه ها برای ادای احترام به در گذشتگانوفرستادن فاتحه راهی این مکان مقدس می شوند.   ( دراین زیارتگاه اموات و شهیدان روستاهای همجوار به خاک سپرده شده اند.)
تپه ایی سرسره مانند در پانصد متری شمال بقعه مباشد که به نام سرسره ایوب معروف است و در زمانهای قدیمی تر جوانان جهت بازی و سرسره خوردن به این محل می رفتند اما امروزه این بازی ها دیگر طرفدار چندانی ندارد.
 محل دیگری در این زیارتگاه وجود دارد که به گله ایوب معروف است و عده ایی اعتقاد دارند که گوسفندان حضرت ایوب(ع) در این محل تبدیل به درخت شده اند و حتی چوپانی هم برای آن متصور می شوند.البته باید چنین مکانی را از نزدیک دید و بعد در مورد آن قضاوت کرد.من اولین بار که آنها را دیدم خیلی تعجب کردم و برایم جالب بود.
این مکان که در عکس زیر به نمایش گذاشته شده در هفتصد متری شمال غربی زیارتگاه کنار تپه ایی واقع شده است وهمچنین محل ورود به جاده منتهی به زیارتگاه هم می باشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: زیارتگاه حضرت ایوب نبی (ص)، ،
:: برچسب‌ها: زیارتگاه , ایوب, نبی, چشمه, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 8 / 11 / 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.