«نماد رشادت و جهاد زن ایرانی شهیده نسرین افضل»
پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


«نماد رشادت و جهاد زن ایرانی شهیده نسرین افضل»

 

 

متولد 1338 – شیراز             شهادت 10/4/61 – مهاباد

آغاز:

وی از همان کودکی اهل نجابت,حیاو انجام فرایض (نمازو روزه) بود. در دوران دبیرستان, اعتراضات خردمندانه اش به رزیم شاه آغاز می گردد تا جایی که یک بار نیروهای امنیتی او را مورد تعقیب قرار می دهند. ایشان با معدل 18 دیپلم خود را می گیرد و فعالیتهای او در کمیته امداد , کمیته امام,سپاه و بویزه جهاد سازندگی آغاز می گردد.ابتدا به «روستای دودج»سیراز و سپس دیگر روستاهای استان رفته و به کلاس های فرهنگی و نمایشگاه عکس و کتاب مبادرت می ورزد.

عزیمت به کردستان:

در آغاز سال 1360 با آگاهی از فقر فرهنگی شدید کردستان,با مشورت با علمای شهر و برادرش احمد افضل,تعدادی از خواهران را سازماندهی کرده و به آن دیار سفر می نماید و در مهاباد مستقر می شود.رفتار محبت آمیز او موجب جذب سریع زنان کرد می گردد و آوازه او منتج به درخواست بسیاری از ارگانها برای جذب شهیده نسرین افضل می شود. او حتی زمان استراحت شبانه اش را در فرمانداری به اموری نظیر تقسیم کوپن های مردم صرف می کرد و شجاعانه در نیمه های شب با وجود خطر ضد انقلاب,برای آموزگاران متعهد کرد جلسات گوناگونی برگزار می کند.

شهادت برادر:

شهریور سال 60 با شنیدن خبر شهادت برادرش به شیراز می رود و مدت کوتاهی را برای آرامش مادر سپری کرده و این بار با انگیزه ای بیشتر به مهاباد باز می گردد .تمام وقت خود را در سپاه,جهاد,بنیاد امور جنگ زدگان,فرمانداری و آموزش و پرورش می گذراند. از جمله مسئولیت های او«تبلیغات و انتشارات سپاه مهاباد» است. به جهت نیاز شدید تربیتی در آموزش و پرورش معلم تربیتی شده و سایر معلمین را نیز آموزش می دهد. (یک دوره معلمین نهضت سواد اموزی نیز تحت تعلیم وی قرار می گیرند.) از جمله فعالیت های دیگرش نظارت بر صندوق های رای انتخابات بود.

ازدواج:

در نخستین روزهای بهار سال 1360 با یکی از مجاهدین مومن که پاسدار بوده است ازدواج می کند. شهیده افضل به برگزاری مجالس ذکر و دعا اهتمام داشت و پیوسته دعای حضرت امیر (ع) را بر لب زمزمه می کرد:«الهی قلبی محجوب و نفسی معیوب»

شهادت:

در آخرین شب فروزندگی اش در حالی که در تب می سوخت همسرش را رازی می کند تا او را به مجلس دعای توسل برساند. به گواه دوستانش,آن شب مثل همیشه بشدت منقلب بود. پس از مراسم دعا, همه سوار اتومبیل می شوند. شهیده افضل, یکی از خواهران را از جای بلند کرده و می گوید: اینجا جای من است و خود می نشیند. ماشین حرکت میکند که در مسیر با حمله ضد انقلاب و با اصابت گلوله به سر مبارکش به شهادت می رسد. آرزوی او این بود که همانند الگوی اصلی اش استاد شهید مرتضی مطهری به شهادت برسد و این چنین نیز شد.

شهیده افضل:

شهادت بالاترین درجه ای است که یک انسان می تواند به آن دست یابد و با خونش پیامی می دهد به بازماندگان راهش.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: عکس, شهیده, افضل, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 26 / 10 / 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.