در روز قيامت حتي از رأي سفيد نيز سؤال مي‌شود
پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


در روز قيامت حتي از رأي سفيد نيز سؤال مي‌شود

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت آن که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، ایشان همواره گوشزد هایی را به نمایندگان ملت داشته اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آنچه در زیر می خوانید گوشه هایی از رهنمودهای چند سال اخیر رهبر انقلاب به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است:


دانلود صوت / انتخابات مجلس نهم | آداب رقابت انتخاباتی


* اگر کسي براي نمايندگي مجلس، دهان مردم را شيرين کرد بايد رد صلاحيت شود

آدم پول پرستي؛ آدم پيشكرده‌ي قوانين و اشرار منطقه‌اي، از فقد يا ضعف نظارت استفاده كند و وارد مجلس شود و بعد بخواهد براي آن‌گونه افراد كار و تلاش كند؛ يا مثلاً - آن‌طور كه جناب آقاي جنّتي در نماز جمعه‌ي ديروز اظهار مي‌كردند - در هنگام انتخابات به او پول بدهند تا وارد مجلس شود. اگر واقعاً اين‌طور كساني را شناختيد، بي‌دريغ ردشان كنيد. اگر ديديد كساني هستند كه براي اين‌طور كارها به مردم پول مي‌دهند يا دهن مردم را شيرين مي‌كنند، بدانيد كه اين آدمها، آدمهاي نامناسبي هستند. وقتي معلوم مي‌شود كساني هستند كه به‌خاطر امور مادّي و در راه كسب متاع دنيوي مي‌خواهند مسند باارزشي را كه قانون براي مردم وضع مي‌كند، غصب كنند، بايستي جلوشان گرفته شود. معيارها هم ناظر به اين است.

بيانات در ديدار اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان 14/11/74


* نماينده مجلس وامدار ديگران به درد نميخورد

اگر نماينده‌اي بر سرِ كار آيد كه قبل از ورود به مجلس، خود را وامدار ديگران كرده و مجبور باشد در مجلس وام آنها را ادا كند؛ نان هايي به قرض گرفته باشد و بخواهد به مجلس كه رفت، قرض خود را ادا كند؛ به‌درد نمي‌خورد.

بيانات در خطبه‌هاي نماز جمعه (19 رمضان 1416) 20/11/74


* مبادا کسي به مجلس برود که گيرنده‌اش به سمت غرب باشد

و اما اين روزها مسائل «انتخابات» هم مطرح است. من راجع به انتخابات، مكرّر صحبت كرده‌ام و آنچه را كه بايد گفت، گفته‌ام. همه‌ي تأكيدي كه بنده در قضيه‌ي انتخابات و براي انتخاب اصلح و غيره دارم براي همين است كه اين كشور، آسان استقلال خود را به دست نياورده است. مبادا كساني به مجلس بروند كه گيرنده‌ي آنها، منتظر فرستنده‌ي قوي امريكا و غرب باشد! مبادا كساني وارد مجلس شوند كه آنتن هايشان را به آن سمت تنظيم كرده باشند؛ هر چه از آن‌جا مي‌آيد، بگيرند و در داخل به زبان ديگري منتشر و منعكس كنند! همه نگراني من از اين است.

بيانات در ديدار پرسنل و فرماندهان ارتش 28/1/75


* در روز قيامت حتي از رأي سفيد نماينده مجلس نيز سؤال مي شود

واقعاً مسئوليتِ سنگيني است. خداي متعال در روز قيامت، از يكايك دقايق و اقدامات شما در اين كار سؤال خواهد كرد. از همه‌ي آن تأييدها يا ردهايي كه مي‌كنيد، سؤال خواهد كرد. اگر تأييد نكنيد و بگوييد پس حالا كه اين قدر سخت است، كارت سفيد مي‌دهيم يا در اين مجلس بي‌طرف مي‌شويم؛ از اين هم سؤال خواهد كرد كه چرا رأي نداديد؟ بايد رأي دهيد. وقتي كه شما در امري حَكَم هستيد و براي تصميم‌گيري جهت كاري بزرگ، شما را در آن‌جا نصب كرده‌اند، بايد آن كار را انجام دهيد. اگر انجام هم ندهيد، مأخذه خواهيد شد. اوّلاً موظفيد انجام دهيد، ثانياً خوب و درست و متقن انجام دهيد. قضيه اين است. كار بسيار سنگيني است.

بيانات در ديدار با نمايندگان پنجمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي 29/3/75


* تقسيم بندي افراد به چپ، راست، سنتي و مدرن، افسانه، غيرواقعي و مزخرف است

تقسيماتي كه خارجي ها از مردم مي‌كنند، اغلب خلاف واقع و دروغ است. عدّه‌اي «راست»، عدّه‌اي «چپ»، عدّه‌اي «سنتي»، عدّه‌اي «مدرن»... اينها همه‌اش حرفهاي بي‌ربط و مزخرفي است كه خارجيها القا مي‌كنند. البته يك عدّه آدمهاي ساده هم در داخل، بدشان نمي‌آيد كه بگويند ما جزو فلان دسته هستيم! خيال مي‌كنند كه اين يك افتخار است. نه آقا! جزو ملت ايران باشيد. جزو توده‌ي انقلابي مردم باشيد. جزو اين جماعت و ملت دين‌باور باشيد. اسمهاي چپ و راست و قديم و جديد و امثال اينها، افسانه است. اينها واقعيت ندارد. به دليل اين‌كه هيچ كدام از اين گروههايي هم كه آنها ذكر مي‌كنند، هيچ تفكّر مدوّني ارائه نكرده‌اند. دسته بندي گروهها با ارائه تفكّرِ مدوّن امكان‌پذير مي‌شود. در شرايط فعلي، گروههاي موجود چه تفكّر مدوّني دارند كه ادّعا شود اين با آن، اين تفاوت را دارد! كه اين مدرن است، اين نمي‌دانم چپ است، اين راست است! اينها حرفهاي بي‌معني است. حرفهاي بي‌ربطي است كه خارجيها و تبليغات بيگانه، عنوان مي‌كنند.

بيانات در ديدار پرسنل و فرماندهان ارتش 28/1/75

* تجاوز از حد قانوني و فساد اقتصادی به معناي استبداد و استکبار

يكى از بزرگترين وظايف انسان اين است كه در هرجا قرار دارد، حدّ قانونى خود را بشناسد و از آن تجاوز نكند. تجاوز از حد، عبارت است از همان مفهوم زشت و ننگين استبداد و استكبار. بزرگترين خطر براى انسان اين است كه دچار استبداد و استكبار شود. همه هم مى‏توانند به اين آفت مبتلا شوند؛ بايد مواظب خودشان باشند. البته كسانى كه تمكّن اجتماعى آن‏ها بيشتر است، بيشتر در معرض اين آفت قرار دارند. كسى كه روح استكبار دارد، اگر قدرت و پول بيشتر و مقامِ بالاتر داشته باشد، خطرش براى خود و براى مردم بيشتر است؛ لذا بايد بيشتر مواظب خود باشد. كسانى كه در جامعه دچار فساد مى‏شوند- فساد مالى، فساد اخلاقى، فساد سياسى- هم خودشان را تباه مى‏كنند، هم به مردم ضرر مى‏زنند؛ كه عامل اصلىِ آن همين است كه انسان در مقابل حدود قانون‏ و شرع، احساس تنگىِ جا كند؛ بخواهد هر مانعى را از سر راه خود بردارد. وقتى انسان خداى نكرده به اين حالت دچار شد، ديگر هيچ حدّى را نمى‏شناسد؛ در مقابل هر چيزى كه مانع دستيابى او به منافعش شود، سرِ ستيزه‏گرى دارد و جبهه‏ى مخالفت و دشمنى به خود مى‏گيرد. اين‏گونه است كه خطر در جامعه به وجود مى‏آيد. اينكه من هشدار دادم و از مسئولان درخواست كردم كه با فساد مالى مبارزه كنند، به خاطر همين است. كسى كه دچار فساد مالى مى‏شود، مشكل او فقط اين نيست كه مال مردم را مى‏خورد و بالا مى‏كشد؛ مشكل اين است كه يك جرثومه‏ى فساد، هر چيزى كه در مقابل او بايستد، مى‏خواهد با آن مبارزه كند و از همه‏ى نيروى خود براى برداشتن اين مانع بهره بگيرد. حال اين مانع اگر شرع باشد، با شرع مى‏جنگد؛ اگر قانون‏ اساسى باشد، با قانون‏ اساسى مى‏جنگد؛ اگر قوانين عادّى باشد، با قوانين عادّى مى‏جنگد. بحمد اللّه قوّه‏ى قضائيّه و بخشى از قوّه‏ى مجريّه به دنبال درخواست ما، به‏طور جدّى وارد ميدان شده‏اند. همه بايد به اين‏ها كمك كنند. هيچ‏كس نبايد از فاسد و فساد دفاع كند. هركس اين حركت قانونى و منطقىِ ضدّ فساد را تضعيف كند، از فساد حمايت و به آن كمك كرده است؛ دچار نوعى استبداد و استكبار شده است؛ يعنى سركشى در مقابل قانون‏.

بيانات در خطبه‏ هاى نماز عيد سعيد فطر 25/ 09/ 1380

* مسئولان به سِمَت خود به عنوان يک طعمه و غنيمت براي کسب دنيا نگاه نکنند

در اين‌جا اين مسائل بايد به چشم يك مسؤوليت و وظيفه‌ي محض تلقي شود. به عنوان يك كار تلقي شود؛ كاري كه سخت است و هرچه بالاتر مي‌رود سخت‌تر هم مي‌شود. بايد به عنوان يك مسؤوليت و يك تعهد به آن نگريسته شود. نه اين‌كه وقتي امكانات پيدا كرديم، آن را براي تهيه‌ي لوازم رفاه شخصي، تشريفات، اسرافها و تجملات و غيره، بهترين فرصتها تلقي كنيم. چه نمايندگي مجلس باشد، چه سمتي در دستگاههاي عالي دولتي باشد، چه مسؤوليتهاي بالاي نظامي باشد، چه مسؤوليتهاي بالاي قضايي باشد، تفاوت نمي‌كند. نبايد به اين امكانات به عنوان يك طعمه و يك غنيمت نگاه شود و بگوييم: «حالا كه رسيديم، پس ديگر بهره‌برداري كنيم!» همه چيز بايد از روي حق، از روي حساب و با روحيه‌ي بي‌اعتنايي به زخارف دنيا باشد. اگر چنين شد، راه و حركت را آسان خواهد كرد.

بيانات در ديدار كارگزاران و قشرهاي مختلف مردم، در روز ولادت حضرت اميرالمؤمنين عليه‌السّلام 17/10/71

* مديران كشور، به فكر نباشند كه آينده‌ي خودشان را تأمين كنند

يك وقت، آقاي هاشمي، شخصي را براي وزارت دعوت كرده بودند كه بيايد براي بخشي، مسئوليتي پيدا كند. پيش ايشان آمده بود و گفته بود كه من اگر بيايم وزير شوم، زندگيم لنگ مي‌ماند؛ ولي حالا زندگيم مي‌گردد! يادم نيست حالا ايشان قبول كردند و مثلاً گفتند چيزي اضافه مي‌دهيم، يا قبول نكردند. قاعدتاً اين طور است كه اگر كساني با تخصّصهاي خوب، در بخشهاي ديگر كشور بروند كار كنند، البته ممكن است زندگيشان بهتر هم بشود. زندگيهاي راحت‌تر و درآمدي بيشتري خواهند داشت. طبعاً وزارت، اين طور نيست. بر حسب قاعده، يك مقدار سطح برخورداريها را، از ديگر بخشها كمتر خواهد كرد. به اين مقدار، بسازيد. اين را تحمّل كنيد و بسازيد. به فكر نباشيد كه زندگي خودتان را تأمين كنيد. البته مي‌دانم بحمداللَّه به فكر نيستيد؛ ولي حالا آنچه كه ما به شما مي‌گوييم، در واقع براي همه‌ي مديران و مسؤولان بخشهاي گوناگون در سطوح مختلف، حجيّت دارد و بايد رعايت كنند. مديران كشور، به فكر نباشند كه آينده‌ي خودشان را تأمين كنند. همه چيز، به دست خداست. اداره‌ي زندگي و ادامه‌ي آن هم، به دست خداست. در فعاليتهاي اقتصادي، هر چه كه خودتان را دور نگه داريد و پرهيز كنيد، به نفع شما و كارتان و به نفع كشور است؛ بلكه به نظر من، از هر كاري به غير از آن كار ويژه‌ي خودتان، اجتناب كنيد، براي اين‌كه بتوانيد كار خودتان را انجام دهيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: بیانات, رهبری, روز, قیامت, رای, سفید, دانلود, انتخابات, مجلس, نهم, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 2 / 12 / 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.