دانستنی ها در مورد نمک
پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


دانستنی ها در مورد نمک

دانستنی ها در مورد نمک

تفاوت نمک دریایی و نمک معمولی

مدتی است كه از گوشه و كنار نام نمك دریایی را می شنویم و اینكه خاصیت درمانی دارد و حتی می توان از آن در بهبود فشارخون استفاده كرد...

با شنیدن این مطالب بسیاری از هموطنان تمایل پیدا کرده اند كه از نمك دریایی بیش از پیش در تهیه غذاهایشان استفاده كنند با این امید كه نه تنها به ارتقای سلامتشان كمك می كند بلكه درمان كننده بسیاری از بیماریهایشان به خصوص فشارخون خواهد بود. اما باید گفت نمک دریایی با نمکی که ما استفاده می کنیم از لحاظ تغذیه ای هیچ تفاوتی ندارد و تنها فرقش این است كه کریستالهای آن درشت تر است و در برخی غذاها سبب ارتقای کیفیت آن می شود.

به عنوان نمونه در برخی نانها و شیرینی ها اضافه کردن این نوع نمک، سبب قوام بهتر و حتی تردی بیشتر می شود و کیفیت را بالا می برد اما از لحاظ تغذیه ای تفاوتی با نمک سر میز ندارد.

پس باید همان نکاتی که در مورد نمک معمولی رعایت می کنیم، در مورد نمك دریایی نیز در نظر بگیریم یعنی روزانه بیش از 3 تا 4 گرم استفاده نشود. زیرا زیاده روی در مصرف این نمك نیز بیماری های قلبی و سكته را به همراه خواهد داشت و طول عمر فرد را پایین خواهد آورد. جالب است بدانید مطالعات نشان داده اند كه داشتن رژیم های غذایی كه نمك فراوانی در آنها وجود دارد احتمال پوكی استخوان را به مراتب افزایش می دهد.

بنابراین مصرف این نوع نمك آن هم در حجم نامتعارف به فشارخونیها و زنان باردار توصیه نمیشود. برخی خوانندگان پرسیدهاند که آیا نمکی که در بازار به نام نمکدریا عرضه میشود واقعا نمک دریا هست یا خیر؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت، ممکن است این ادعا تا حد زیادی درست باشد. نمک دریا را بیشتر از دریاچه ارومیه میآورند و نشانه آن نیز داشتن کریستالهای بزرگ است. البته در نمک دریا کریستالهای نمکهای دیگری هم مانند منیزیم و پتاسیم وجود دارد که باعث ایجاد مزه تلخ نمک دریا میشود.

منبع:azshimi.loxblog.com

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: دانستنیها، ،
:: برچسب‌ها: نمک , دریایی , نمک, معمولی, ,

نویسنده : فریدون تاریخ : 13 / 12 / 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.