بسیج چیست و بسیجی کیست؟
پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان

کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت دهه فجر 94 دهه فجر مبارک کوهپیمایی خانوادگی بمناسبت هفته بسیج هفته بسیج گرامی باد. آيا ميدانستيد 44 رويداد فاجعه خونين در سرزمين منا تصاوير نادر و قديمي از حال و هواي مراسم حج مراسم تشیع و تدفین شهدای گمنام


بسیج چیست و بسیجی کیست؟

 

 

بسيج و بسيجي از ديدگاه امام خميني «ره»
 *ارتش بيست ميليوني (بسيج) فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامي است.
سنگ بناي بسيج بر حكم فقهي و جهادي استوار است؛ جهادي كه مبتني بر روحيه  دفاعي باشد و نه تهاجمي و جهان گشايي. 
*انديشه امام(ره) : بسيج نهادي است اجتماعي با ابعاد متعدد. در اين نگرش بسيج ديگر صرفاً سازماني نظامي نيست كه فقط در زمان جنگ و براي دفاع در مقابل دشمن شكل گرفته باشد، بلكه نهادي است وسيع و پاسخگوي نيازهاي اساسي و حياتي جامعه و با اجزاي ديگر نظام، چنان هماهنگي و پيوند دارد كه انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامي متصور نيست. 
*امام خميني(ره) در مورد بسيجيان قهرمان فرمودند:« شما آيينه مجسم مظلوميت ها و رشادت هاي اين ملت بزرگ، در صحنه نبرد و تاريخ مصور انقلابيد. شما فرزندان مقدس و پرچمداران عزت مسلمين و سپر حوادث اين كشوريد. شما يادگاران و همسنگران و فرماندهان و مسؤولان بيداردلاني بوده ايد كه امروز در قرارگاه محضر حق مأوا گزيده اند. من به طور جد و اكيد مي گويم كه انقلاب و جمهوري اسلامي و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه بحث از بزرگ ترين سنگرهاي دفاع از ارزش هاي الهي نظام ما بوده و خواهد بود، به وجود يكايك شما نيازمند است چه صلح باشد و چه جنگ.»
*امام خميني(ره) در مورخ 2/9/67 در هفته بسيج درباره خطر غفلت از بسيجيان و روحيه بسيجي گري به مسؤولان پيامي را صادر مي فرمايند. 
ايشان فرمودند:« من دست يكايك شما پيشگامان رهايي را مي بوسم و مي دانم كه اگر مسؤولان نظام اسلامي از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهي خواهند سوخت. بار ديگر تأكيد مي كنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليوني (بسيج) سقوط در دام دو ابرقدرت جهاني را به دنبال خواهد داشت. من از تمامي بسيجيان خصوصاً از فرماندهان عزيز آن تشكر مي كنم و از دعاي خير براي اين فرزندان با وفاي اسلام غفلت نخواهم نمود».

 

*بار ديگر تأكيد مي‌كنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليوني سقوط در دام دو ابرقدرت جهاني را به دنبال خواهد داشت.

 

 **************************************

 

 بسيج و بسيجي از ديدگاه مقام عظماي ولايت حضرت آيت ا... خامنه اي :

 

* فرمانده كل قوا مي‌فرمايند: بسيج يعني حضور ناشي از ايمان و اخلاص و انگيزه ديني و ايمان صادقانه در هر ميداني كه انسان احساس مي‌كند كارآيي و توانايي حضور در آن ميدان را دارا است. اين معناي بسيج است.

 

 *بسيجي بلند همت است . خواسته هاي او بزرگ و در حد اعتلاي كشور مي باشد. خواسته ي او، نجات همه آحاد بشر و رفع فساد و فقر و تبعيض و بي عدالتي و سلطه ي دشمن است. او از اينكه زير پرچم آمريكا يا ديگر قدرت هاي بيگانه زندگي بكند و مثل حيوانات بچرد، بيزار است. براي او فرق مي كند و مهم است چه كسي بر كشور او فرمان براند. يك انسان فاسد و فاسق و فاجر و مزدور بيگانه ، يا بندگان صالح خدا،او به اين كه در خانه و در محيط زندگي او،حكومت ا... مستقر باشد يا حكومت دشمنان ا... اهميت مي دهد لذا براي اين كار مي ايستد.
*مقام معظم رهبري دراين زمينه مي‌فرمايند: سالگرد تشكيل بسيج مستضعفان يادآور خاطره مجاهداتي است كه در دوران هشت ساله جنگ تحميلي زيباترين تابلوهاي ايثار و فداكاري همراه با نجابت و صحنه نبرد با شيطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آميخته و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند". كلمه مقدسي كه بزرگان انقلاب و اسلام بارها نسبت به اهميت آن تاكيد داشته‌اند و معتقدند كه اگر بسيج به صورت واقعي در جامعه شكل‌گيرد بسياري از مشكلات و معضلات موجود برطرف خواهد شد. بسيج، مردمي‌ترين نهادي است كه تاكنون توانسته خدمات بسيار مطلوبي را براي حفظ امنيت، مقابله با تهديدات و ساختن كشور انجام دهد و افتخاري بزرگ و سترگ را براي خود به ارمغان بياورد. و امروز مردم كشور ما افتخارشان اين است كه بسيجي به معناي واقعي آن هستند، بسيجي كه درهمه حال آماده كارزار و تلاش براي ساختن كشور و مقابله با هر تهديدي است. بسيجي كه به معناي واقعي، دوست‌دار انقلاب و نظام اسلامي است و حاضر است كه براي حفظ آن جان خود را فدا كند. بسيجي، زبانش در مقابل ملت نرم و لين است، نگاهش به آسمان و دلش به مانند درياست، قلبش به وسعت دنياست.                                                

*يكي از كامل‌ترين تعاريف از بسيج را حضرت آيت الله‌ خامنه‌اي، مقام معظم رهبري ارائه فرمودند. ايشان در تعريف بسيج گفته‌اند: بسيج عبارت است از مجموعه‌اي كه در آن پاكترين انسان ها، فداكارترين و آماده به‌كارترين جوانان كشور در راه اهداف متعالي اين ملت و براي به كمال و به خوشبختي رساندن اين مردم جمع شده‌اند.
 **************************************

 بسيج و بسيجي از ديدگاه حضرت آيت الله ميرزا جواد آقاي تبريزي:
 حضرت آيت الله ميرزاجواد آقاي تبريزي از مراجع عظام تقليد در اين زمينه معتقد بود كه اگر نيروهاي پاسدار و بسيجي نباشند، كشور عزتي ندارد. وي افزوده بود كه بسيج آبروي نظام را حفظ مي‌كند واين جايگاه وظيفه آنان را سنگين‌تر كرده است. 
**************************************
بسيج و بسيجي از ديدگاه حضرت آيت الله حسين نوري همداني:

حضرت‌آيت‌الله حسين نوري همداني از ديگر مراجع تقليد قم نيز معتقد است:
اگر مي‌بينيد كه نيروهاي بسيج آن قدرت را دارندكه طي چندساعت آماده مي‌شوند ، نشانه‌ي احساس مسووليت ايماني آنان است.
 **************************************
بسيج و بسيجي از ديدگاه حضرت آيت الله جوادي آملي:
همانطور كه آيت‌الله‌جوادي آملي از اساتيد برجسته حوزه علميه قم نيز معتقد است كه اگر وجود بسيج و بسيجيان در كشور ما نبود، دشمنان به هيچ چيز ما رحم نمي‌كردند. 
**************************************
بسيج و بسيجي از ديدگاه نائب رييس مجلس خبرگان رهبري:
نايب رييس مجلس خبرگان رهبري نيز بسيج را بهترين مدافع ارزش‌هاي اسلامي مي‌داند كه ‌پس ازجنگ تحميلي بويژه درمسايل فرهنگي فعاليتهاي مفيد و ارزشمندي را داشته است.
**************************************
بسيج و بسيجي از ديدگاه حضرت آيت الله ابراهيم اميني :
آيت‌الله ابراهيم اميني اقدام امام راحل در تاسيس اين نهاد مردمي را ارزنده توصيف كرده و افزوده است: تشكيل ارتش ‪ ۲۰ميليوني كاربسيار مفيدي بود كه ما نتيجه اين اقدام مهم را در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد بوديم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




نویسنده : فریدون تاریخ : 19 / 10 / 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پایگاه مقاومت امام هادی(ع)روستای دم افشان مي باشد.